Thursday, November 13, 2008

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားျဖင့္ခရီးသြားမည္ဆုိရင္ဒါေတြဖတ္ျပီးမွသြားပါ

ျမန္မာျပည္တြင္းျပည္ပမွ ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အေရးေပၚ
သတိေပးခ်က္။
ျမန္မာျပည္တြင္းျပည္ပမွ ေလယာဥ္စီးၾကသူမ်ား အေရးေပၚ သတိျပဳစရာ အခ်က္အလက္
အခ်ိဳ႕ကို တာ၀န္သိစြာျဖင့္ အသိေပးအပ္ပါသည္။ ယခုအခါ ႏိုင္ငံတကာမွ
အာမခံကုမၼဏီမ်ားအားလံုး တညီတညႊတ္တည္း ဆံုးျဖတ္၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ၍
စပ္တူလုပ္ကိုင္ေနေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား၏ အာမခံကိစၥမ်ားကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္
ေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေၾကညာထားပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီေလေၾကာင္းလိုင္းေတြဟာ ျမန္မာအစိုးရပိုင္ ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းတြင္သာ
အာမခံထားႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ
ထားရွိရန္လိုအပ္ေသာ အာမခံတန္ဖိုး၏ မျဖစ္စေလာက္ေသာ အစြန္းထြက္ တန္ဖိုးကိုသာ
ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းက လက္ခံ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာမွ သတ္မွတ္ ထားေသာ အာမခံတန္ဖိုးမျပည့္မီသည့္ ေလယာဥ္ကို
မည္သည့္ႏိုင္ငံတကာေလယာဥ္ကြင္းကမွ ဆင္းသက္ခြင့္ေပးမည္ မဟုတ္ပါ။ MAI
ေလေၾကာင္းလို္င္းအေနျဖင့္ ၊မေလးရွားႏိုင္ငံမွ MAS ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ Thai Airway ႏွင့္ jetstar
စသည္တို႔ႏွင္ Code Sharing Agreement ရွိထားေသာေၾကာင့္ ပ်ံသန္းမည့္ေလယာဥ္၏
စံသတ္ မွတ္ခ်က္ တို႔ အဆင့္မွီလွ်င္ ဆင္းသက္ခြင့္ ရႏိုင္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ပုငိ ္ေငြမ်ားျဖင့္ ၀ယ္ယူထားေသာ ႏိုင္ငံပိုင္ေလယာဥ္မ်ားကို Air Bagan
တံဆိပ္တပ္ကာ ကိုယ္ပိုင္ေလယာဥ္ သဘြယ္ အလြဲသံုးစားလုပ္ထားေသာ ဦးေတဇ
ေခါင္းေဆာင္သည့္အုပ္စုက MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းကို အပိုင္စီးဘို႔ ႀကိဳးစားေနသည္ဟု
ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ၾကီးဌာန မွအမည္မေဖၚလိုသည့္ အဆင့္ျမင့္အရာရွိၾကီးတဦးက
ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ
တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိေသာ Ground Handling လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း
စစ္အာဏာရွင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီးသန္းေရႊ၏ တခ်က္လႊတ္အမိန္႔ျဖင့္ ဦးေတဇ ပိုင္ဆိုင္ ေသာ
Air Bagan ေလေၾကာင္းလိုင္းသို႔ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္ရေၾကာင္း DCA
တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္တဦးမွ အတည္ျပဳ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
Air Bagan မွ ႏိုင္ငံျခားခရီးစဥ္ ေျပးဆြဲခြင့္မရဘဲ ေျမျပင္တြင္ရပ္ဆိုင္းထားရေသာ
ေလယာဥ္တစင္းကို စစ္အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕၏ အမိန္႔ျဖင့္ MAI မွ ငွားရမ္းသံုးစြဲေနရပါသည္။
အာမခံ မရွိေသာ္လည္း MAI ႏွင့္ Code Sharing ျပဳလုပ္ထား ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွ
ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားတြင္ ဆင္းသက္ႏုိင္ရန္ ႀကံစီျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဆိုပါ Code
Sharing ျပဳလုပ္ထားေသာ၊ႏိုင္ငံမ်ားမွ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုမွာ ယင္းေလယာဥ္၏
ႀကံ႕ခိုင္ထိန္းသိမ္းမွူ စစ္ေဆးျခင္းမ်ားကို ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၏ စစ္ေဆးထားသည့္
ေထာက္ခံခ်က္ပါမွ ဆင္းသက္ခြင့္ျပဳႏိုင္သည့္အတြက္၊ ၄င္းၾကားခံအဖြဲ႕မွ စစ္ေဆးေသာအခါ
အဆိုပါ Air Bagan ေလယာဥ္မွာ စိုးရိမ္ဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ
ညံ့ဖ်င္းျပီး လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ရာ လံုး၀မရွိ ဟုေသာအေျဖထြက္ေပၚလာသည့္ အတြက္ MAI
ေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ အမိန္႔အာဏာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္သျဖင့္ ဌားရမ္းသံုးစြဲေနရသည့္
အဆိုပါေလယာဥ္မွာ၊ မၾကာမီရပ္ဆိုင္းရ ေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံတ ကာမွလည္း Air
Bagan သို႔ မည္သည့္ေလယာဥ္အပိုပစၥည္းမွ ေရာင္းခ် ျခင္း မရွိေတာ့ပါ။
ႏိုင္ငံတကာ ခရီးစဥ္ေျပးဆြဲရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ Air Bagan ေလယာဥ္၏
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမွာ စိုးရိမ္ဖြယ္ေကာင္း ေလာက္ေအာင္ ညံ့ဖ်င္းေနလွ်င္
ျပည္တြင္းမွာေျပးဆြဲေနေသာ Air Bagan ေလယာဥ္တို႔၏ အေျခအေနမွာ စဥ္းစားၾကည့္
ယံုမွ်ႏွင့္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါသည္။
ယခုလိုအႏၱရာယ္ရွိသည့္ Air Bagan ေလယာဥ္မ်ားကို ျပည္တြင္းျပည္ပ ပ်ံသန္းခြင့္ျပဳခဲ့သည့္
ျမန္မာစစ္အစိုးရ ႏွင့္ DCA တာ၀န္ရွိသူမ်ားအား လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာသတ္ျဖတ္မည့္
ရာဇ၀တ္မွဳၾကီး က်ဴးလြန္ရန္ၾကိဳးစားသည့္ တရားခံမ်ား အ ျဖစ္ သတ္မွတ္သင့္ပါသည္။
ျပည္တြင္းခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္ ကုန္းလမ္း၊ ေရလမ္းတို႔ျဖင့္သာ အနည္းငယ္အပင္ပန္းခံ၍
ခရီးသြားၾကေစလိုပါသည္။ မိမိ၏အသက္အႏၱရာယ္ စိုးရိမ္ရသည့္ Air Bagan
ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားလာျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ၾကပါရန္ အေရးေပၚ သတိေပးအပ္ပါသည္။
(ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား Air Bagan ေလယာဥ္ပ်က္ၾကမည့္ေဘးဒုကၡမွ
ကင္းေ၀းၾကပါေစ။)
သူရဲေကာင္း။

No comments: