Saturday, August 23, 2008

ပညာေခတ္လူ႕အဖြဲ႕အစည္း

“ေရာဘတ္႐ူးလား”ဆိုေသာ စာေရးဆရာႀကီးက “လူမ်ားသည္ အာလူးႏွင့္တူၾကသည္”ဟုဆို

ပါသည္။ မည့္သည့္အတြက္ အားလူးႏွင့္လူကို ဆက္စပ္၍ ႏႈိင္းယွဥ္မႈျပဳထားရေၾကာင္းကို သူ

ကယခုကဲ့သို႔ ႐ွင္းျပထားခဲ့ပါသည္။


“အိုင္ဒါဟိုး”ဆိုေသာ ေဒသတခုတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ယာသမားတို႔သည္ အာလူးစိုက္ၾက

သည္။ အခ်ိန္တန္၍ အာလူးအမ်ားေဖာ္ၾကသည့္အခါ ေတာ္ေလးဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာ

ေကာင္းသည့္ အလုပ္တခုကို လုပ္ၾကရသည္ဟုဆို၏။ ထိုအလုပ္မွာ ေဖာ္ထားေသာအာလူး

မ်ားကို အႀကီး၊ အလတ္၊ အေသးခြဲျခားေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေတာင္းသံုးေတာင္းထဲထည့္ရျခင္းျဖစ္

သည္။


ယာသမားမ်ားအဖို႔ အာလူးစိုက္ရျခင္းမွာ သူတို႔အတြက္ ဘာမွအပန္းမႀကီးေသာ္လည္း

အားလူးတစ္လံုးကိုကိုင္ၿပီး ဟိုေတာင္းထဲထည့္ရေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီေတာင္းထဲထည့္ရေကာင္း

ႏိုးႏိုးဟု စဥ္းစားေ၀ဖန္ရေသာအလုပ္ကိုမူ သူတို႔အေတာ္ေလးေၾကာက္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္

လည္းထိုအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ဘဲႏွင့္ လုပ္ေနၾကရပါသည္။ ၿမိဳ႕ကဒိုင္သို႔ အာလူးမ်ားသြားေရာင္း

ေသာအခါ ေသာင္းေျပာင္းေရာၿပီး ေရာင္း၍မရ။ ဒိုင္ကသံုးမ်ဳိးသြင္းမွလက္ခံသည္။


ထိုကဲ့သို႔ ခြဲျခား၍ ဒိုင္ကလက္ခံရာ၌လည္း ေစ်းသံုးမ်ဳိးေပးပါသည္။ အႀကီးဆံုးအာလူးက ေစ်း
အ ေကာင္းဆံုးရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အာလူးစိုက္ေသာယာသမားတို႔မွာ မလႊဲသာမေ႐ွာင္သာ
ေတာ့ပဲ အာလူးမ်ားကို အႀကီး၊ အလတ္၊ အေသးေ႐ြး၍ အိတ္မ်ားထဲသို႔ သီးျခားခြဲထည့္ရေသာ
အလုပ္ကို စိတ္အပင္ပန္းခံ၍လုပ္ေဆာင္ေနၾကရပါေတာ့သည္။


“အိုင္ဒါဟိုး”႐ွိယာသမားမ်ားထဲမွ တစ္ေယာက္မွာမူထူးျခားသည္။ သူကအာလူးမ်ားကို အႀကီး၊

အလတ္၊ အေသး ဘာမွခြဲျခားျခင္းမ႐ွိ။ ဘာအိတ္ႏွင့္မွလည္းမသြတ္။ ေတြ႕သမွ်အားလံုးကို

လည္း ႏွင့္တိုက္သြားၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚ႐ွိ ဒိုင္ေရာက္ေသာအခါက်မွသာ အိတ္ေတြထဲ ခတ္ျမန္ျမန္

ထည့္ၿပီး သြားေရာင္းတတ္သည္။ ဒိုင္ကလည္း သူ၏အိတ္မ်ားကိုလက္ခံ၏။


ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အျခားယာသမားတို႔မွာ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ကုန္ၾကပါသည္။

မည္ကဲ့သို႔အတတ္ပညာနည္းလမ္္းမ်ား႐ွိေလသနည္းဟုလည္း သိခ်င္ေနၾကသည္။ တစ္ေန႔

တြင္ မေနႏိုင္ေသာ ယာသမားတဦးက ဖြင့္၍ေမးျမန္းျခင္းျပဳေသာအခါမွ ထိုပုဂၢိဳလ္႐ွင္းျပပံု

မွာ…။ “လြယ္ပါတယ္ဗ်ာ ၿမိဳ႕တက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေဖာ္ထားတဲ့အာလူးေတြအားလံုး ဘာမွမ

ေ႐ြးေတာပဲ လွည္းထဲအားလံုးသြန္ထည့္လိုက္။ ၿပီးရင္ ၿမိဳ႕ေပၚတက္တဲ့လမ္းေတြထဲက အၾကမ္း

ဆံုးျဖစ္တဲ့လမ္းမေပၚ လွည္းကိုေမာင္းခ်သြားလိုက္တာပဲ”။ ကၽြန္ေတာ့္ယာခင္းက ၿမိဳ႕နဲ႔႐ွစ္မိုင္

ေလာက္ေ၀းတယ္ဆိုေတာ့ လမ္းတေလွ်ာက္လံုးမွာ လွည္းကလႈပ္ရင္း၊ ေဆာင့္ရင္းနဲ႔ အေသး

ဆံုးအာလူးေတြက တျဖည္းျဖည္းေအာက္ဆံုးထိ ဆင္းသြားကုန္ၿပီး၊ အ႐ြယ္လတ္ေတြကအ

လယ္ မွာေရာက္ေရာေပါ့၊ အႀကီးဆံုးအာလူးေတြကေတာ့ ထိပ္ဆံုးတက္လာၾကေတာ့တာေပါ့။


“အဲ…ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အာလူးေတြဟာ အႀကီး၊ အလတ္၊ အေသး သံုးလႊာဆင့္

ထားသလိုျဖစ္ေနေတာ့ တစ္လႊာစီကဲ့ၿပီး အိတ္ေတြထဲသြတ္လိုက္တဲ့အခါ တစ္လံုးခ်င္းေ႐ြးထား

သူေတြနဲ႔ ဘာမွမကြာပဲ အလြယ္တကူေရာင္းႏိုင္တာေပါ့ဗ်ာ” ဟူသတဲ့။

ၾကမ္းတမ္းသည့္ခေရာင္း လမ္းတြင္ေမာင္းလိုက္သည့္အခါ အညံ့ဆံုးအေသးဆံုးအာလူးတို႔
သည္ ေအာက္ဆံုးေရာက္သြားကာ အႀကီးဆံုးအေကာင္းဆံုးမ်ားသည္ ထိပ္ဆံုးတက္လာဘိ
သကဲ့သို႔ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းေတြ၊ ေလာကဓံလိႈင္းဂရက္ေတြၾကား၌ အတန္ၾကာျဖတ္
သန္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပညာ၊ ဇြဲႏွင့္စိတ္အားထက္သန္မႈဆိုသည့္ အခံမ႐ွိေသာ လူညံ့လူဖ်င္းတို႔
သည္ အာလူး ညံ့မ်ားကဲ့သို႔ေအာက္ဆံုးေရာက္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ အတတ္ပ
ညာ၊ အသိပ္ညာ႐ွိ အရည္အခ်င္း႐ွိသူတို႔သည္ ေအာင္ျမင္ႀကီးမားသည့္ အာလူးႀကီးမ်ားကဲ့သို႔
ထိပ္ဆံုးတက္လာမည္ျဖစ္သည္။


ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာကိုဦးထိပ္ထားေသာ ပညာေခတ္ပင္ျဖစ္သည္။ ယေန႔၂၁ရာစုေခတ္ကို
ပညာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းေခတ္ဟုလည္း ေခၚႏိုင္ပါသည္။ လူမႈ႕ေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရးစသည့္
နယ္ပယ္အားလံုးတို႔၌ (ယေန႔သည္) ပညာကိုသာ အရင္းတည္အသံုးခ်ေသာေခတ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ထို႔ေၾကာင့္ “ပညာေခတ္” ကိုၾကည္လင္ျပတ္သားစြာလိုက္ၿပီး ျမင္ႏိုင္ဖို႔လည္းလိုအပ္သည္။


ေခတ္ေနာက္က်န္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ လက္နက္အင္အားေကာင္းမွ၊ ေျမေပၚေျမေအာက္ သယံဇာ

တႂကြယ္၀မွာတိုးတက္မည္ဆိုသည့္အျမင္မ်ား ေျပာင္းပစ္၊ ပယ္ပစ္ရန္ မလြဲမေသြ လိုအပ္ေန

ပါသည္။ ကမၻာတြင္ “ပညာသည္ တန္ခိုး” ဆိုေသာေခတ္ေရာက္ေနေၾကာင္းလည္း သိဖို႔လို

သည္။လက္႐ံုးသည္တန္ခိုး၊ ဥစၥာဓနသည္တန္ခိုးဆိုေသာေခတ္သည္ ဆိပ္သုန္းခဲ့ပါၿပီ။ ထို႔အ

ျပင္၎တို႔သည္ အာလူးညံ့မ်ားကဲ့သို႔ တျဖည္းျဖည္းေအာက္ေရာက္သြားရန္သာ႐ွိေပသည္။


ပညာေခတ္ဆိုသည့္ေနရာ၌ ေခတ္ေနာက္တြင္က်န္ခဲ့ေသာ “နည္းပညာ” အေဟာင္းမ်ားကိုပါ

စြန္႔တန္စြန္႔ရေပလိမ့္မည္။ ေခတ္မွီ၍ အဆင့္ျမင့္ေသာနည္းပညာသစ္ “Hi-Tech” မ်ားကို သိ႐ွိ

တတ္ကၽြမ္းရန္လည္းလိုပါသည္။ သို႔မွသာပညာေခတ္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲသို႔ လွမ္း၀င္ႏိုင္မည္

ျဖစ္သည္။ ပညာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းဆိုသည္မွာ တတ္ကၽြမ္းနားလည္ေသာသူမ်ားက စီမံေသာ

ေခတ္(meritocracy) ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔တတ္ကၽြမ္းနားလည္သူမ်ားက စီမံခန္႔ခြဲေသာေခတ္ထဲသို႔ ပညာမတတ္ပဲႏွင့္လွမ္း၀င္

လာခဲ့ပါက

“ပညာလြတ္ကင္း၊ မတတ္လ်င္းမူ
ဟသၤာေဘာင္၀ယ္၊ ဥဗ်ဳိင္းႏွယ္သို႔
ပြဲလယ္မတင့္”
ဆိုေသာအျဖစ္မ်ဳိးႏွင့္ မလႊဲမေသြ ႀကံဳေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္လူ႕ေအာက္တန္းက်သည့္
လူ႕အာလူးညံ့ဘ၀မ်ဳိးသို႔ မေရာက္ေအာင္ လူငယ္မ်ား စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

(သိုက္ထြန္း)

၀န္ခံခ်က္။ ။ ေဒါက္တာေမာင္သင္း၏ တိုးတက္ျခင္းေဆာင္းပါးႏွင့္ ဆရာေဖျမင့္၏
စာဖတ္သမား၏မွတ္စုစာအုပ္မ်ားမွ ထုတ္ႏႈတ္ကိုးကားပါသည္။Type the

No comments: